… İŞTE GERÇEK

… İŞTE GERÇEK

SAPIKLARI TANIMANIN YOLU..!

… İŞTE GERÇEK

Mevsim hâzandır canım.

Güz olur, ağacın yaprağı düşer,

Nihayet adımız fani bir beşer

İşte gidiyoruz; üçer ve beşer

        Yarışların sonu hüsrandır canım

         Gözler umutsuzca hem perdelenir,

          Evlerden vaveylâ yine yükselir

Gün çevrilir, akşam usulca gelir

Yüreği titreten hicrandır canım

Düşünce, elinde kalan son fırsat

Geçip giden kayıp zamandır canım

Her şey bir düş imiş, anlayamadım

                                           Orhan Orgarun

SAPIKLARI TANIMANIN YOLU..!

    Dinde Bir Hükmün Doğru Veya Yanlış Olduğunu Ehl-i Sûnnet Âlimlerinin Bildirdiklerine Uygun Olup Olmamasıyla Anlaşılır..

     Sapıkları Tanımanın Yolu!

İmâm-ı Rabbâni hazretleri buyurdu ki:

Dinde bir hûkmün doğru veya yanlış olduğu Ehl-i Sûnnet âlimlerinin bildirdiklerine uygun olup olmamasıyla anlaşılır, çünkü ehl-i sûnnet âlimlerinin bildirdiklerine uymayan her görüş, yanlıştır. Her sapık, kendi görüşünün Kur’ân-ı Kerîme ve hadîs-i şeriflere uyduğunu ve sapıklığının doğru olduğunu sanır. Nitekim Kur’ân-ı Kerîm de meâlen (Kur’ân-ı Kerîmdeki misaller, çoğunu küfre sürüklediği gibi, çoğunu da hidayete ulaştırır.) buyuruluyor. (2. Bakara, Âyet/ 26, 1/ 286)

                Ehl-i sûnnet itikadı ve diğer doğru bilgiler bilinirse, bunun zıddını savunanların yanlış yolda olduğu anlaşılır. Piyasadaki sapıkların ehl-i sûnnete aykırı görüşlerinden bazıları şunlardır:

                1.) Amentü’deki 6 esastan birini inkâr etmek, meselâ (Hayır Allahtan, şer şeytandandır.) demek veya kaderi inkâr etmek.

2.) (Amel, îmandan cüzdûr.) demek. (Meselâ namaz kılmayana kâfîr.) demek.

                3.) (Îman artıp eksilir.) demek. (Parlaklığı, kuvveti artıp eksilir demeli.)

                4.) Kur’ân-ı Kerîme; (Mâhluk) demek.

                5.) (Allah Arş’ta.) demek. İstiva kelimesine yanlış mânâ verip (Allah Arş’a oturdu.) demek.

                6.) (Kabir suâline, kabir azabına, şefaate, Sırat’a hesaba veya Mizan’a inanmamak.

                7.) (Allah gaybı, enbiya veya evliyâsına bildirmez.) demek.

                8.) Evliyânın kerametini inkâr etmek.

                9.) Eshab-ı kiramın hepsi Cennetlik iken, herhangi birini kötülemek.

                10.) İki kayınpederi; (Hazret-i Ebu Bekir’le Hazret-i Ömer’i) diğer sahabeden üstün bilmemek. İki damadı; (Hazret-i Osman’la Hazreti Ali’yi) sevmemek.

                11.) Mirac’ın, ruh ve bedenle birlikte olduğunu inkâr etmek.

                12.) Peygamberlerin günah işlediğini söylemek.

                13.) Dindeki dört delili kabul etmeyip, (Yalnız Kur’ân, Yalnız Kitap ve Sünnet. ) demek.

                14.) Bugün için, dört hak mezhepten birinde olmamak. (Bütün mezhepleri tahkik ederim, doğru olanı alırım.) veya (mezhebe girmeyi caiz görürüm.) demek, yani mezhepsizliği de caiz görmek. Dört hak mezhep tabirini kullanmamak.

                15.) (Resûlullah’tan sonra, nebi gelmez, ama resul gelir.) demek.

                16.) Öldürülenin, intihar edenin eceliyle öldüğünü inkâr etmek.

                17.) (Peygamberin üstünlüğü, çalışmakla elde edilmiştir.) demek.

                18.) Deccal’in, Dabbet-ül-arz’ın, Hazret-i Mehdi’nin geleceğine, Hazret-i İsa’nın gökten ineceğine ve diğer Kıyamet alâmetlerinden birine bile inanmamak.

                19.) (Ahirette de Allahû Teâlâ görülmez.) demek.

                20.) (Kâfirler Cehennemde sonsuz kalmaz. Cehennem ebedi değildir.) demek.

                21.) (Gûnahkâr müminler Cehenneme girmez, Cehenneme giren hiç çıkmaz.) demek.

                22.) Mest üzerine meshi caiz görmemek.

                23.) Sultana (Devlete) isyanı caiz görmek.

                24.) (Yahudiler de, Hıristiyanlar da Cennete girecek.) demek.

                25.) (Lâ ilâhe illallah diyen Cennete girer, Muhammedün Resûlullah demeye gerek yok.) demek.

                26.) (Deccal bir akımdır, İsa ve Mehdi de manevî şahıs yani ruh olarak gelecekler.) demek.

                27.) (Hazret-i İsa gelince hakiki Hıristiyanlığı yayacak.) demek.

                28.) Hazret-i Mehdi’nin vasıfları uymadığı halde, birilerine Mehdi demek.

                29.) İbni Teymiyye’yi, mason Abduh’u, diğer mezhepsizleri ve bidat ehlini savunmak.

                30.) Enbiya ve evliyânın kabirlerine gidip onların hürmetine duâ etmeyi caiz görmemek.

                31.) (Vehhabi olsun, Mutezile olsun, yani bidat ehli de olsa, herkesi severim.) demek.

                32.) (Ruh ölür, ruhlar ve ölüler işitmez.) demek.

                33.) Naylon çoraba meshi caiz görmek.

                34.) İslâm halifelerini, Osmanlı Sultanlarını kötülemek.

                35.) (Ölmeden önce ruhunu Allah’a ulaştırmak gerekir.) demek.

                36.) (Kaza namazı kılmak gerekmez.) demek.

                37.) İhtiyaç veya zaruret hâlinde dört hak mezhepten birini taklit etmeyi kabul etmemek veya her mezhepten kolay gelen hükümle amel etmek.

                38.) İslâm âlimlerini kötülemek maksadıyla, kitaplarında uydurma hadis olduğunu söylemek.

                39.) Organ nakline haram demek.

                ÖNEMLİ NOT: Yukarıdaki bilgiler; Fıkh-ı ekber Nuhbet-ül-leali, Riyâdün Nasihin, Mektûbat-ı Rabbânî, Seâdet-i Ebediyye, F. Fevaid’den alınmıştır.

                Kur’ân Ne Diyor?

                “Allah size yolun doğrusunu ve kolayını göstererek yükünüzü hafifletmek ister.” (4. Nisâ Sûresi, Âyet/ 28.



Cem Odabaşıoğlu
2.10.2020 20:48:22
İlk cümleniz ' Din de bir hükmün doğruluğu... alimler ' cümlesi yerine Kuranı Kerimi koysa idiniz, anlayabilirdim. Kimdir alimler? Hucurat süresi 1 ve 2 nci ayetler ' Allahın, Peygamberin önüne geçmeyiniz......... Sesiniz peygamberden çok çıkmasın...' ifadelerini dikkate alırsak, bu alimler bu kadar öncelikliler mi ki? Zaten İslam dünyasının içinde bulunduğu çıkmaz da bu sebepten değil mi? Örneğini verdiğiniz 39 maddeyi tekrar incelemenizi öneriyorum. Özellikle Kuran ışığında. Başı yanlışsa sonu zaten yanlış gider diyeyim. Saygılar

Anahtar Kelimeler: GERÇEK
  • Cuma 22.9 ° / 9.8 ° Güneşli
  • Cumartesi 24.7 ° / 11.1 ° Güneşli
  • Pazar 23.7 ° / 12.3 ° Güneşli