Belediye Başkanı Hüseyin Aysan:

Erdek turizmine farklı boyutlar kazandırmaya çalışıyoruz”

Erdek Belediye Başkanı Hüseyin Aysan, yıllardır deniz-kum-güneş turizmi ile tanınan ilçelerinin turizmine farklı boyutlar kazandırma çabası içinde bulunduklarını açıkladı.

Erdek turizminin tanıtımı ve gelişmesi amacıyla üç yıldır birçok çalışma yaptıklarını, buna paralel şekilde de, geçmiş yıllarda Fox TV Kick Box Şampiyonası, Kapıdağ Enduro Motosiklet Festivali ve artık geleneksel duruma gelen Garanti Plâj Futbolu Ligi'nin yanı sıra son olarak da, iki gün televizyon kanallarında canlı yayınlanan Dünya Ofshore Şampiyonası'nın yanı sıra 10 Riders Motosiklet Festivali düzenlediklerini, önümüzdeki günlerde de, Triathlon Şampiyonası gerçekleştireceklerini açıklayan Başkan Aysan, şunları söyledi:

Bunlarla da kalmayarak, Erdek'in tanıtımı için birçok saygın gazete, televizyon programı, yerli-yabancı turizm ve seyahat dergisinde yer aldık. Turizm fuarlarına katıldık. Çeşitli sergi ve tanıtım organizasyonunda Erdek'i tanıttık. İstanbul ve Bursa'da, metro, metrobüs ve kent reklâm panolarını, Erdek fotoğrafları ile süsleyerek, herkesi Erdek'e davet ettik. Amacımız, deniz, kum ve güneş turizmi ile tanınan Erdek'te farklı tercihleri olan konukları ağırlamak ve ilçemiz turizmini, hak ettiği yere getirmektir. Artık, bu çabalarımız, sonuçlarını vermeye başlamıştır. Türkiye'nin her yerinden yüzlerce konuk, bugün Erdek'imize akın etmeyi sürdürüyor. Böylelikle de, söz verdiğimiz gibi turizm sezonunu da uzatıyoruz.”

Elde ettikleri bu başarıların rastlantı değil, çalışmalarının sonucu olduğuna dikkati çeken Erdek Belediye Başkanı Hüseyin Aysan, şöyle konuştu:

Artık, koyları gezdiren gezi teknemiz, her zaman yararlanabileceğimiz balık teknelerimiz, yeni cafe ve restoranlarımız, sahil turu yapan golf arabamız, kumsallarımızda sabah sporu ve animasyon gösterilerimiz, Kanava mevkii, Seyitgazi Tepesi'nde, Türkiye'mizin en güzel beachleri, kahvaltı mekânları ve konuklarımızın, kahvelerini, eşsiz gün batımında yudumlayabilecekleri cafelerimiz bulunuyor. Sezonumuzu uzatıp, esnafımızın yüzlerini güldürebilmek için benzeri çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Benim başkanlığımdan önce, para olmadığı halde, astronomik rakamlar harcayarak, konserler düzenleyip, havai fişekler atmak için esnafa zorla bilet satarak, zorla para toplayan zihniyet ve yönetim vardı. Şu anda ise belediyemizin kasasından para çıkmadan tanıtım yaptığımız ve esnafımızın kazançlarının artmasını sağlayacak turizm atılımlarının gerçekleştiği bir dönemdeyiz. İnanıyorum ki, 14 Temmuz'da açacağımız Zeytinliada Meryem Ana Kilisesi Arkeoparkı ile Dünyanın 8. Hârikası Kyzikos antik kenti kazıları, Kapıdağ doğa turizmiyle, şu anda yapımı süren, Apostol mevkiindeki mesire yeri projemiz ve kurduğumuz dalış kulübü sayesinde hem dalgıç sertifikaları verilmekte, hem de dalış turizmi yaşama geçirilmiştir. Birkaçını dile getirdiğim bu projelerimizin, Erdek turizmine çok farklı boyutlar kazandıracağına inanıyoruz.”