İrfan AYDINOĞLU -SİSMİK KALEM

KAPIDAĞ YARIMADASI ` NIN KUZEYDOĞUSUNDAKİ YENİ SU KAYNAĞI (?)

Bandırma
` da balık ticareti ile uğraşan büyük bir firmanın yetkilileri Bandırma manşet gazetesi sahibi Zeki Karadeniz` i arayarak yöredeki balıkçıların Kapıdağ Yarımadası` nın İmralı Adası` na bakan kuzey-doğu kısmında Kestanelik ve Çakıl Köyleri arasında bulunan bir koyun açıklarında denizin içinde yeni bir su kaynağı tespit ettiklerini ve bu yeni su kaynağına bol miktarda balığın olduğunu, bu olayın araştırılması halinde iyi bir haber konusu olabileceğini bildirmeleri üzerine Zeki bey beni aradı ve yeni su kaynağına birlikte gidip araştırma yapabilir miyiz diye sordu. Ben de tam o sıralarda tatilde zaten o bölgede bulunmam nedeni ile bu teklifi memnuniyetle kabul ettim.

6 Ağustos 2012 Pazartesi günü Aşağıyapıcı köyünde deniz kıyısındaki çınarlı kahvede Bandırma manşet gazetesinden Zeki Karadeniz ve yazar Önder Balıkçı ile buluştuk. Kara yolu ile önce Kestanelik köyüne gittik. Köydeki balıkçı tekneleri ile söz konusu yeni su kaynağına gitmek istediğimizi bildirdik. Balıkçılar bu yeni su kaynağının yerini bildiklerini teyid ettiler. Yeni su kaynağının Kestanelik ve Çakıl köyleri arasındaki bir koyun açıklarında iki kulaç derinlikten çıktığını ve bu yeni su kaynağına balıkların akın ettiklerini, fakat çıkan suyun tatlı mı tuzlu mu, sıcak mı yoksa soğuk mu olduğunu kendilerinin bilmediklerini söylediler. Ayrıca istediğimiz takdirde bizi oraya tekne ile götürebileceklerini belirttiler fakat tam o sırada kuvvetlice esen poyraz rüzgarı yüzünden açıkta çok dalga olduğunu, yolda içimizin dışımıza çıkacağını, su kaynağının yerine ulaştığımızda ise zaten dalgalardan bir şey göremeyeceğimiz konusunda da bizi uyardılar.

Rüzgarın esmediği denizin sakin olduğu başka bir gün sabahın erken bir vaktinde tekrar gelmemizi tavsiye ettiler. Eğer suyun çıktığı yeri ille de şimdi görmek istiyorsak, Kestanelik Köyünden Çakıl Köyüne karadan giden stabilize yoldan da o koya ulaşabileceğimizi fakat dalgalar nedeniyle karadan gözlem yaparak su kaynağının yerini tespit etmenin çok zor olduğunu da söylemeyi ihmal etmediler.

Kara yolu ile belirtilen koya gittik. Yerleşim olmayan ıssız bir koydu.Tarif ettikleri üzere kıyıdan gözlem yaptık. Orada tarlada bulunan köylüler ile de konuştuk fakat o sırada denizin dalgalı olması nedeniyle su çıkan yeri tespit etmek mümkün olmadı. Tahmini olarak yerini aşağı yukarı kestirebildik. Müsait bir zamanda tekrar oraya gideriz diye o koydan ayrıldık. Karadan Çakıl köyüne doğru yolumuza devam ettik. Çakıl` daki balıkçılar ile de sohbet ettik onlar da aynı şeyleri söylediler.

Çakıl köyünden de ayrılıp karadan yarım bir Kapıdağ turu yaparak tekrar Aşağıyapıcı köyüne ulaştık. Ailem de benimle birlikteydi. Aynı akşam bu defa bir arkadaşımı ziyaret etmek için Kapıdağ` ın ters tarafında, batısında bulunan Narlı köyüne gidince bir gün içinde Kapıdağ yarımadası` nın aşağı yukarı 3/4 ` ünü karadan turlamış olduk. Yorucu fakat güzel bir yolculuk olmuştu. Yolda durup bol bol fotoğraf çektik.

O araştırma yarım kaldı. Çok istememe rağmen bir daha fırsat bulup da tekrar o yeni su kaynağına gidemedim.

Yukarıdakilere ilaveten Etili Fayı yakınlarındaki Kınalar Köyü` nden "maydonozcu Yakup` tan Etili Fay hattı üzerinde veya civarında bulunan su kaynaklarının yerlerinin değiştiği, eskiden su çıkan bazı yerlerdeki su kaynaklarının kuruduğu, buna karşın eskiden su çıkmayan bazı yerlerde yeni su kaynaklarının çıktığı duyumunu aldım. Fakat yerlerine kendim gidip görmedim.