Orhan ORGARUN (Uzaktan Gelen yakın Sesler)


PEYGAMBERİMİZ (S.A.V.) VARKEN MEZHEP OLUR MU?

PEYGAMBERİMİZ (S.A.V.) VARKEN MEZHEP OLUR MU?


* İnsan, söylemediği sözün hâkimi, söylediği sözün mahkûmudur.

       Hazret-i Ali (Radıyallahü anh)

                * Cimriler çok iyi insanlardır, ölmelerini isteyenler için para biriktirirler.

(S. Leseyuski)

PEYGAMBERİMİZ (S.A.V.) VARKEN MEZHEP OLUR MU?

                Olacak iş değil!

                Peygamberimizin (s.a.v.) mezhebi mi vardı? diye bir soru sordu, sorabildi 2018 yılında bir ilahiyat profesörü televizyonda, insanların gözünün içine baka baka!

                İnsanın nutku kesiliyor gerçekten!

                Peygamberimiz (s.a.v.) varken mezhep olur mu?

                OLACAK İŞ DEĞİL!

                Böyle insanlar hem İslâm’ın itibarını ayaklar altına alıyor hem de ilâhiyatlıların!

                Yazık oluyor gerçekten, çok yazık!

                “Peygamberimiz’in (s.a.v.) mezhebi mi?” vardı diye sormak, sorabilmek en basit İfadesiyle son derece AHMAKÇA BİR ŞEYDİR!

                Peygamberlerin mezhebi olur mu, BEHEY ACINASI ZAVALLI?

                İlâhiyatlar da, Diyanet de, diğer İslâmî oluşumlar da HADİSLERE, MEZHEPLERE, SÜNNET’E ve KUR’ÂN’A saldırılar karşısında İSLÂM’IN DA, İLÂHİYATLARIN DA İTİBARINI KORUMAKLA BİRİNCİ DERECEDEN MÜKELLEFTİR!..

Mezhepsiz Din Ayakta Duramaz, Çağı Yakalayamaz, Çağ Kuramazdır..

Peygamberimiz’in de (s.a.v.), bütün Peygamberlerin de MEZHEBİ DEĞİL, MESAJI VARDI, ELBETTE Kİ..

Mezheplerin en temel varoluş gerekçesi, Peygamberimiz’den (s.a.v.) sonra değişkenlerin sâbiteleri (Yerinde durur gibi görünen yıldız, gezegen olmayan yıldız.) yok etme tehlikesinin önüne geçilmesidir..

                Mezhep, hem vahiy -sonrası bir süreçtir hem de vahiy sonrası- sürecin vahiy’le irtibatının kopmamasını sağlayan hayatî bir rabıtadır. (İlişki, ilgi, bağlılık. Düzen, sıra, yöntem.)

                MEZHEPSİZ DİN OLMAZ..

                Mezhepsiz din ayakta duramaz. Çağı yakalayamaz ve çağ kuramaz..

                Mezhepler olmazsa, insanın ilâhî olan’la  ontolojik irtibatı, bağları kopar; değişkenler, sâbiteleri yutar..

                Dinin olduğu yerde mezhep de, meşrep de ( Doğuştan gelen nitelik. Gidiş yol.) “meslek” (seyr ve sülûk hâli) de olacaktır..

                Yoksa din, donar; hayat bulamaz, hayat olamaz ve hayat sunamaz.

Peygamberimiz’in (s.a.v.) elbette ki, mezhebi filan olamazdı; ama o zaman bile sahabe içtihatları vardı.

Peygamberimiz olmadığı için mezhep oldu.

Mezhepler olmasa, din paçavraya dönerdi.

Mezhepler, sağlam kaynaklar üzerinden İslâm’ın hayata aktarılmasını mümkün kıldı.

Mezhepler olmasaydı, her kafadan ayrı bir ses çıkardı, din din olmaktan çıkardı.

Sonuçta İslâm dünyasının yüzde 80’inden fazlası 4 ana mezhebe mensuptur. Bu dört ana mezhebin dışındaki bütün diğer mezhepler, Ehl-i Sünnet Omurga’nın inşa ettiği gökkubbe sapasağlam ayakta durabildiği ölçüde nefes alabilirler, bu gökkubbe çökerse, 4 ana mezhebin dışındaki mezheplerin de varlığını sürdürebilmeleri çok zorlaşır..

                Dört ana mezhep, birbirini nakzeden birbiriyle çelişen, birbiriyle çatışan herhangi bir özelliğe sahip değildir..

                Son olarak, bizde mezhep çatışmaları, savaşları yoktur; Batı’da olduğu gibi tarihte mezhep savaşları gibi bir savaş, boğuşma, birbirini kırma, kitleler hâlinde katletme geleneği yoktur bizde..

Çağımızda mezhep çatışmaları icat etme ve bunu gerçeğe dönüştürme çabaları, projeleri var emperyalistlerin..

                Ehl-i Sünnet Omurga’yı çökertme, sonda da omurga çöktüğünde de bütün mezhepleri birbirine düşürme şeytansı planları var.

                Müslümanlar her şeye rağmen basiret sahibidir ve bu tür tuzaklara düşmezler..

                Mezhepler, Sâbiteler Ve Değişkenler..

                Mezhepler zenginliktir, diyeceğim ama çok hafif bir ifade -mezheplerin konumunu ve rolünü ifade edebilmek açısından.

                Mezhepler, hem otantik, kurucu kaynak’la (Kur’ân’la ve Sünnet’le) ontolojik irtibat kurarlar (ki bu, çok hayatîdir); hem de ontolojik kaynağı aktüalize eder, dinamize eder, hayata sâbitelerin ışığında hakikatin ruhunu nakşederler.

                Daha önce de dikkat çektiğim bir hayatî noktaya burada bir kez daha –önemine binâen- (Bundan dolayı. O hal demek ki.) kısaca dikkat çekmek istiyorum.

                Mezhepler, temelde, üç fonksiyon icra ederler:

                BİRİNCİSİ, insanın ilâhî kaynakla irtibatını muhkem bir şekilde kurarak sâbitelerin değişkenler tarafından yutulmasını önlerler mezhepler.

                İKİNCİSİ, mezhepler, değişkenlerin sâbitelerin önüne geçmesinin önüne set çekerler.

                ÜÇÜNCÜSÜ, mezhepler, sâbiteler ışığında değişkenleri sonsuz derecede yorumlama imkânı sunarlar.

                Mezheplere saldırmak, “DİNİN MEZHEBİ OLMAZ, BU BİZİ BİRBİRİMİZE DÜŞÜRÜYOR” deyip mezhepleri inkâr etmek ya da bütün mezhepleri ortadan kaldırmaya kalkışmak kelle sayısı kadar mezhebin zuhûr etmesiyle yani kelimenin tam anlamıyla kaosla sonuçlanacaktır..

                Bir inancın bağlılarının başına bundan daha büyük bir FELÂKET GELEMEZ!

                ALLAH KORUSUN…

                Kur’ân Ne Diyor?

                “Size gelen her nimet Allah’tandır. Sonra, bir sıkıntıya uğradığınızda yalnız O’na sığınırsınız.” (16. Nahl Sûresi, Âyet/ 53)

                “Dünyanızı ıslah ediniz. Yarın ölecekmiş gibi de ahiret için çalışınız.” (Hadis-i Şerif)



  • Cuma 18 ° / 4 ° Parçalı bulutlu
  • Cumartesi 17 ° / 6 ° Bulutlu
  • Pazar 23 ° / 7 ° Sağanak

Balıkesir

16.04.2021

  • İMSAK
  • GÜNEŞ
  • ÖĞLE
  • İKİNDİ
  • AKŞAM
  • YATSI
  • BIST 100

    1.408%0,03
  • DOLAR

    8,0690% 0,77
  • EURO

    9,6762% 0,73
  • GRAM ALTIN

    460,87% 1,45
  • Ç. ALTIN

    760,4355% 1,45