Mustafa KOÇAL (BALIKESİR RÜZGARI)

ESAT

Esat seneler sonra yine gündeme geldi. Seneler önce Esat ile Tayyip Erdoğan çok samimi dost idiler. Birlikte ailecek tatil yaptılar.  Tayyip Erdoğan Bakanları ile Esat’ı ziyaret etti.  Orada toplantı yapıldı. Bazı kararlar alındı.

Hatta Fenerbahçe takımını götürüldü birlikte ailecek maç izlediler. Sonra Tayyip Erdoğan Gaziantep’e geldi. Esat ile bazı anlaşmalar yaptık. Suriyeliler buraya gelip alışveriş yapacaklar kim kazanacak? Benim Gaziantepli vatandaşların kazanacak diye Gazianteplilere gaz verdi. İşte Esat ile böyle bir dostluğu vardı. Bir gün o dönemin Amerika başkanı ben Suriye’nin başında Esat’ı istemiyorum bize yardımcı olun dedi.

O gün Esat oldu Eset.  Şimdi Esat ile görüşme yapmayı planlıyorlar. Esat’ın Tayyip Erdoğan ile görüşeceğini tahmin etmiyorum. Esat’ın kendi içerisindeki örgütü olan Suriye ordusunu (ÖSO) biz besliyoruz. Hatırlarsınız Esat il görüşme söz konusu oldu. Sınırda Türk bayrağı yakıldı. Bayrağı yakanlar ÖSO mensupları idi. Bunları biz besliyoruz.

Bir Arap ülkesi ile birlikte. Bir TF uçağımız denize düştü. İki pilotumuz şehit oldu. Bu uçağı Füze ile Suriye düşürdü dediler. Amaçları Suriye ile Türk vatandaşlarının arasını açmaktı. Uçağın motorunu denizden çıkardılar. Motor sap sağlam idi. O zaman ben eyvah dedim. Çünkü füze ısıya duyarlıdır. Eksoz dan girer.

Bu uçağı kimin düşürdüğü bulunamadı. Uçak radar çalışması yapıyordu dediler. Rusya bende görüntüleri var. İsterseniz veririz dedi. Biz görüntüleri almadık. Şehit olan iki pilotun aileleri mahkemeye vermeye niyet ettiler. Sizin hakkınızdan soruşturma açarız dediler. Bu olay karmakarışık bir olaydır. Bizim uçağımızın nasıl düştüğünü bilen yok.

Bize kalırsa Suriye füze ile düşürdü. Peki, füze ile düşürdü ise. Motor neden sağlam Çünkü yukarıda da söyledin. Füze ısıya duyarlıdır egzozdan girer. O zaman motorun sağlam olması mümkün değildir. Şimdi bu Suriye olayı bize çok pahalıya mal olmuştur.

Mekânları cennet olsun. Bir 8 askerimiz Rus uçakları tarafından şehit edildi. Orada askerlerinizin olduğu bilmiyorduk dediler. Sonra bir bölük Askerimiz şehit edildi. Yine ayni şeyi söylediler. Orada askerinizin olduğunu bilmiyorduk dediler. Bu Olaylarda yanlış politika uygulanmıştır. Rusya Esat’ı destekliyor. Biz Rusya ile Suriye’yi konuşuyoruz.

İran Esat’ı destekliyor. Biz İran ile Esat’ı konuşuyoruz. Böyle bir politika izlerseniz başınıza her türlü şeyin gelmesi mümkündür. Esat ile ne güzel geçinip gidiyordunuz. Amerika ben Suriye’nin başında Esat’ı istemiyorum bize yardımcı olun deyince Esat’ı hemen sattınız. Şam da namaz kılacağız diyene ne demeli.  Komşu komşunun dumanına muhtaçtır derler. Sınır komşunun Amerika başkanı istedi diye satmak doğru bir hareket değildir.

Şimdi Esat ile ben görüşürüm dostluğumuz var diyorsunuz. Esat belki konuşur. Fakat taviz vereceğini zannetmiyorum. Her zaman komşularla iyi geçinmek gerekir. Suriye işlerine karışmamızın çok zararını gördük. Esat ile görüşeceğini söylüyor Cumhurbaşkanımız. Görüşmeye kabul edebilir fakat hiçbir taviz vereceğini ummuyorum. Saygılarımla. Mustafa KOÇAL 11-07 -2024